Lutcza 629, 38-112 Lutcza tel. (17) 277-36-04
|
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 5391 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
|   | SZKOŁA PODSTAWOWA
- oddział "0" - szkoła promująca chrześcijański system wartości - wszechstronney rozwój osobowości ucznia - zapewniamy uczniom nabywanie samodzielności - wykwalifikowana kadra pedagogiczna
GIMNAZJUM
- podmiotem wychowania i kształcenia jest uczeń - wychowanie w duchu chrześcijańskim - wszechstronny rozwój intelektualny, społeczny, duchowy, emocjonalny i fizyczny - przygotowanie do dobrego startu w życiu
|
Nauczanie i wychowanie w naszej szkole oparte jest na zasadach i wartościach chrześcijańskich, przy zachowaniu szacunku dla każdego ucznia. Chrześcijańska koncepcja osoby ludzkiej i chrześcijański system wartości stanowią punkt odniesienia i inspiracji dla całej działalności szkoły. Prowadzony w niej proces kształcenia i wychowania jest kontynuacją ponad wiekowej już tradycji szkolnictwa w Lutczy, zmierzający ku syntezie wiary i nauki oraz wiary i życia w postawie poszczególnych uczniów.
Szkoła realizuje cele i zadania dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze, określone w ustawie o systemie oświaty, w szczególności:
- dąży do wszechstronnego rozwoju każdego ucznia
- harmonijnie realizuje zadania w zakresie nauczania, kształcenia umiejętności i wychowania, traktując je jako wzajemne uzupełnianie się i równoważne wymiary pracy każdego nauczyciela
- wspiera wychowawczą rolę rodziny
- kształtuje zdrowe środowisko wychowawcze
- umożliwia członkom społeczności szkolnej pogłębioną formację religijno-moralną
- sprawuje opiekę nad uczniami odpowiednio do ich potrzeb oraz możliwości szkoły
Szkoła realizując zadania w zakresie Zespołu Szkół:
- prowadzi do nabywania i rozwijania umiejętności wypowiadania się, czytania, pisania, liczenia, (doskonali umiejętność wypowiadania się)
- posługiwania się podstawowymi narzędziami i urządzeniami, (wprowadza w bardziej złożone posługiwanie się urządzeniami życia codziennego)
- przekształca spontaniczną motywację poznawczą dziecka w świadome podejmowanie zadań, wymagających systematycznego i dłuższego wysiłku intelektualnego i fizycznego
- umożliwia dziecku poznawanie świata w jego jedności i złożoności oraz odróżnianie świata rzeczywistego od wyobrażonego, postaci historycznych od fantastycznych
- zapewnia zdobywanie wiedzy i umiejętności jej wykorzystywania na poziomie umożliwiającym uczniowi, co najmniej kontynuację nauki na następnym poziomie kształcenia
- stwarza warunki do rozwoju wyobraźni i ekspresji werbalnej, plastycznej, muzycznej i ruchowej
- rozbudza i rozwija wrażliwość moralną i estetyczną ucznia oraz jego indywidualne zdolności twórcze
- uczy samodzielności, obowiązkowości, odpowiedzialności oraz wyrabia czujność wobec zagrożeń dla zdrowia fizycznego, psychicznego i duchowego
- kształtuje umiejętności społeczne ucznia, stwarzając warunki do indywidualnej i grupowej działalności na rzecz bliźnich
- wzmacnia poczucie tożsamości kulturowej, historycznej i narodowej
- uwzględnia indywidualne potrzeby dziecka i troszczy się o zapewnienie mu równych szans
W procesie kształcenia szkoła nie ogranicza się do podawania wiedzy encyklopedycznej, lecz kładzie nacisk na:
- problemowe poznawanie praw i zjawisk
- dochodzenie do rozumienia, a nie tylko do pamięciowego opanowania przekazywanej wiedzy
- rozwijania zdolności dostrzegania różnego rodzaju związków i zależności istniejących w świecie
- rozwijanie zdolności myślenia analitycznego i syntetycznego
- rozbudzenie dociekliwości poznawczej, ukierunkowanej na poszukiwanie prawdy i dobra
- kształtowanie w świadomości uczniów zintegrowanego systemu wiedzy, umiejętności i postaw
W pracy wychowawczej szkoła zmierza do tego, aby uczniowie:
- stawali się coraz bardziej samodzielni w dążeniu do dobra, w jego wymiarze indywidualnym i społecznym, godząc umiejętnie dążenie do dobra własnego z dobrem innych, wolności własnej z wolnością innych
- poszukiwali, odkrywali i dążyli na drodze rzetelnej pracy do osiągnięcia celów życiowych i wartości ważnych dla odnalezienia własnego miejsca w świecie
- uczyli się szacunku dla dobra wspólnego, jako postawy życia społecznego oraz przygotowali się do życia w rodzinie, społeczności lokalnej, państwie i Kościele
- poznali wartości moralne, ich właściwą hierarchię oraz dokonywali wyborów zgodnych z tą hierarchią
- kształtowali w sobie postawy dialogu, umiejętności słuchania innych i rozumienia ich poglądów
- umieli współdziałać i współtworzyć w szkole wspólnotę uczniów, rodziców i wychowawców
- dostrzegali pełną miłości obecność Boga w ich życiu, w życiu innych ludzi i byli na nią otwarci
|
Pełna prezentacja szkoły pojawi się po zatwierdzeniu oferty przedstawionej szkole.
Jeżeli szkoła nie otrzymała oferty, prosimy o kontakt:
zmiany@szkolnictwo.pl
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
TO JEST ROBOCZA PREZENTACJA JEDNOSTKI!
Zapraszamy jednostkę edukacyjną do współpracy.
Wypełnij formularz >>>
Od 20tu lat najpopularniejszy i największy
informator branży edukacyjnej
- przedszkola, szkoły, uczelnie -kolonie, zielone szkoły - inne jednostki
|
OKS www.szkolnictwo.pl e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - ponad 1,5mln użytkowników/mies.
|
Zarejestruj się lub zaloguj, aby mieć pełny dostęp do informatora o szkołach.
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|